Ogromne stosy dokumentów, biurka, komputery oraz skupieni na swoich zadaniach pracownicy – oto wizerunek typowego biura, jaki kojarzy się prawdopodobnie każdej osobie. Znaleźć w nich można wiele elementów, które mogą wywołać niemałe katastrofy, na przykład pożary. Są to między innymi elektryczne grzejniki, ogólnie pojęta elektronika czy nawet stosy formularzy o wysokim współczynniku łatwopalności.

Jakie powinny być rolety w biurze?

rolety przeciwpożarowe biuroZ tego względu konieczne jest odpowiednie wyposażenie wcześniej wspomnianego miejsca w zabezpieczające elementy – rolety przeciwpożarowe. Sytuacja, w której doprowadzi się do następstwa pożaru, nie zawsze musi być spowodowana wyłącznie czynnikiem ludzkim. Niejednokrotnie winowajcom okazuje się wyeksploatowany sprzęt. Najczęstsze są kable, których zewnętrza warstwa nałożona na przewody ulega wytarciu, a w efekcie zniszczeniu, przez co po zetknięciu, przewody mogą wywołać zwarcie prowadzące do zaprószenia ognia. W takiej sytuacji nie zawsze można wiele zdziałać – należy zachować racjonalizm i zadzwonić po straż pożarną. Można jednak zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się ognia. Służą do tego rolety przeciwpożarowe do biura. Są to konstrukcje, dzięki którym dym lub pożar zostaną efektywnie zatrzymane, co jest umożliwione przede wszystkim przez szczelność konstrukcji. Sama roleta zwykle jest zainstalowana w taki sposób, że jej nie widać.

rolety przeciwpożarowe do biuraPodtrzymują ją na górze specjalne trzymacze uruchamiane w nagłych sytuacjach. Opuszczenie wcześniej wspomnianych elementów odbywa się grawitacyjnie, przez zwolnienie trzymaczy, czego powodem jest wysłanie impulsu elektrycznego ze specjalnego czujnika czy też alarmu. Uaktywnia się zaraz po wykryciu zadymienia. Jest to skuteczny sposób na zapobieganie dalszemu rozprzestrzenianiu się ognia, który mógłby doprowadzić do zwiększenia skali pożaru na okoliczne budynki lub pokoje. Najczęstszym miejscem zainstalowania rolet są okna, dzięki czemu stanowią swego rodzaju kurtyny bezpieczeństwa. Równocześnie zapewniają bezpieczeństwo, jak i estetyczny wygląd. Warto zauważyć, że rolety przeciwpożarowe są standardowym zabezpieczeniem różnego rodzaju pomieszczeń.

Dzięki nim okazuje się możliwe efektywne zapobieganie dalszemu rozprzestrzenianiu się zadymienia lub zaprószonego ognia, w wyniku którego powstał pożar. Są wytrzymałe i ognioodporne, w związku z czym skutecznie spełniają postawione przed nimi zadania. W przypadku biur mogą zapobiec sytuacjom zapłonu wielu elementów, udaremniając tym samym ogromnych strat materialnych, a także zwiększenia się skali pożaru.